Mitä parhaat brändit tekevät 2014

Mielenkiintoisimmat poiminnat Andreas von der Heydtin vuoden 2014 trendikatsauksesta.


Andreas von der Heydt, Saksan Amazon BuyVIP maajohtaja, tekee todella mielenkiintoisen katsauksen tulevalle vuodelle siitä, miten parhaat brändit tulevat toimimaan eri liiketoiminnan osa-alueilla.

Kirjoituksessaan von der Heydt käsittelee,

  • vähittäiskauppaa
  • viestintää
  • yritysvastuuta
  • tuote- ja palvelukehitystä
  • organisaatiorakennetta
  • yhteistyötä monenlaisten toimijoiden kanssa
  • sopivien henkilöiden löytämistä ja palkkaamista
  • kuluttajakeskeisen teknologian käyttämistä
  • Big data osana asiakaskokemuksen ja -palvelun kehittämistä

Markkinoinnin osalta tärkeimmät kohdat katsauksessa olivat mielestäni,

Yksilöllinen kohtaaminen

… Successful brands, products, and services will have a higher level of personalization in order to become more relevant and meaningful to consumers…

Merkityksellisyys

.. Brands have to say something meaningful and insightful to customers while entertaining them at the same time….

Tunne ja toiminta

… your content needs to do two things. One, create an emotional connection with your brand, and two, drive customers to action….

Mobiili ensin

… all brand communication must be designed based on a mobile-first perspective…

Jos mielii menestyä, niin markkinoinnissa asiakkaat on pyrittävä tavoittamaan henkilökohtaisella tasolla. Tavalla, joka on asiakkaalle merkityksellinen ja tunteita puhutteleva. Markkinointisisällön on tunteisiin vetoamisen ohella myös saatava aikaan toimintaa. Lisäksi kaikessa markkinoinnissa pitää muistaa, että viestien ja sisällön on toimittava mobiilissa.